субота, 26 вересня 2015 р.

CASE-Ukraine про шляхи розв'язання проблем у валютному регулюванні експорту

Не дуже свіжа, але усе ж доволі актуальна експертна думка.




«Експортний пакет»
Якщо хтось колись займався експортними операціями, то він чудово пам’ятає «приємні відчуття», коли після того як (а) знайшов клієнта, (б) «прінуділ» його до підписання контракту, (в) відпрацював той контракт, (г) відпрацював усі правки від зануди-клієнта… ти повинен почати принизливу та часто недешеву процедуру отримання чесно зароблених грошей у своєму банку.
Особисто мене у цій процедурі напрягають чотири речі:
1) Необхідність щоразу пояснювати партнерам що це за така фігня як «Deeds of transfers and acceptance». За мірками західних космонавтів все повинно бути просто – відіслав гроші та й все. Наївні:)
2) Необхідність кожного разу пояснювати чому цей Deeds of transfers and acceptance не може бути підписаний електронним підписом, а має бути помічений реальними чорнилами. Я щокварталу витрачаю години на переписку з поясненнями і щоразу отримую документи з електронним підписом.
3) Моє улюблене:) Необхідність для західних контрагентів ставити печатку на оригіналі цього Deeds of transfers and acceptance. Останнього разу мені навіть вдалось пояснити про що йде мова. І навіть контрагенти загадали, що років десять назад вони чимось таким користувались. Але так знайти свою печатку і не змогли.
4) Ну і звичайно опис платежу. Були випадки, коли тупі американці чотири рази не могли правильно сформулювати опис платежу (ну-у-у тупі), і чотири рази гроші повертались відправнику, щоразу списуючи з нас комісію за банківську операцію.
Словом усі ці дрібні неприємності дістали і ми в рамках проекту USAID Лідерство в економічному врядування підготували пропозиції як цього позбутись.
Якщо коротко:
1) Для експорту актуальне лише одне обмеження – контроль за вчасністю надходження валюти для її обов’язкового продажу;
2) Оскільки факт надання послуг ніхто ніколи не зможе перевірити ми пропонуємо цю вимогу до послуг скасувати, оскільки вона немає змісту;
3) По експорту товарів. Експортер подає документи в електронному вигляді до митної служби. Пропонуємо банкам користуватись вже поданими електронними документами і не ускладнювати людям життя;
4) Що стосується печатки – то вже є інший чудовий ідентифікатор у вигляді інформації у Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб. Пропонуємо банкам користуватись цією інформацією, а печатки здати в музей, де їм наразі саме і місце;
Більш детально наші пропозиції у документах
Lev_export_package_PP https://goo.gl/aKVNWi
LEV_expor_new https://goo.gl/AGr5zw