субота, 11 листопада 2017 р.

MUST READ: книга про компанію Амазон та Джефа Безоса (Brad Stone «Everything Store»)

Вражень від прочитання книги дуже багато! Спробую викласти частину з них у пунктах:
  • книга чудово описує хвороби стрімкого росту і розвитку компанії та дає досвід і принципи для зменшення негараздів у атмосфері шаленого зростання
  • книга розкриває специфіку та секрети роботи роздрібних мереж США та особливості електронної торгівлі на великих платформах
  • книга дає велику кількість ідей і для розвитку бізнеса, і для змін у системі корпоративного управління
  • книга оповідає історію безупинного пошуку нових ніш для розвитку компанії, втрат кадрів і отямлення від таких втрат
  • книга дає відчуття невпинної та безжалісної конкуренції, що супроводжує бізнес на висококонкурентних ринках
  • книга дасть вам розуміння стандартів корпоративних стосунків та «міграцій талантів» усередині та поміж великими американськими корпораціями.
Чого варта одна лише ідея починати пропозиції щодо розробки нових функціональностей та сервісів Амазону з проекту прес-релізу: «Кожного разу, коли пропонувалася нова функціональність або продукт, він (Безос) наказав, щоб опис починався з проекту прес-релізу. Метою було змусити персонал сформулювати пітч у його найчистішій формі, щоб почати з чогось такого, що споживач може побачити - публічного оголошення - і потім працювати «з кінця на початок» (backward). Безос не вірив, що будь-хто міг ухвалити правильне рішення про функціональність або продукт без точного розуміння того, як це буде комунікуватися назовні і що з цього отримає «священний» споживач».

Для мене також став цікавим момент книги, коли у 2005 році стрімкий зліт компанії Google поставив Amazon у ряд низькотехнологічних компаній і медіа навіть почали писати, що Джефу Безосу пора віддати компанію в управління іншому професіоналу. Попри це, Безос не лише зберіг бичачу впевненість у майбутньому свого бізнесу, але і продовжив рух уперед - аж поки Вол Стріт не визнав Амазон високотехнологічною компанією.

Джеф Безос однозначно не є найбільш етичним бізнесменом або найприємнішим керівником. Достатньо сказати, що один з топ-менеджерів, що залишив компанію, лікувався протягом року для позбавлення від посттравматичного синдрому; а другий сказав, що звільнився, бо робота у компанії йшла врозріз з його християнськими цінностями. 

Амазон є наочним прикладом того, що компанії, які будують інфраструктури майбутнього, стають домінуючими за межами своїх галузей. Багато компаній, що поклалися на інфраструктуру Амазона для ведення онлайн напрямку свого бізнесу, згодом зрозуміли, що їм критично бракує здатності самостійно продавати товари онлайн і вони є залежними від Амазона. Американська мережа Walmart, на відміну від багатьох, встояла перед такою спокусою.

Оскільки журналіст, що написав книгу, не асоційований з Амазоном, цей твір має велику перевагу у поданні матеріалу, змальовуючи як позитивні, так і негативні портрети компанії, її політик і дій, боротьби за податкові юрисдикції і взаємодію з місцевими владами штатів. 

Книга буде надзвичайно цікавою українським журналістам. Вона наочно демонструє, що означає бути професійним репортером і робити професійні публікації: замість додумувань журналіст ретельно опитує усіх причетних до того чи іншого епізоду інсайдерів з різних компаній і отримує зважену і правдоподібну картину подій.

Книги важко порівнювати одна з одною, але за глибиною отриманого досвіду я напевно поставлю її в один ряд з книгами Лі Куан Ю. Тоді, як останній пише надзвичайно глибоко про міжнародну та внутрішню дипломатію, політику та соціум, книга Бреда Стоуна вражає реалістичністю занурення у бізнес великих технологічних компаній, методів їх конкурентної боротьби, корпоративної атмосфери та стосунків. Я без вагань зараховую цю книгу до золотої колекції книжок про бізнес! 

Купити книгу можна:

На Амазоні :) УКРАЇНСЬКОЮ за 30 доларів !!! :)
На Амазоні англійською за 7 доларів - для Кіндла.