Пошук партнерів для експорту продукції часто закінчується невдачами з огляду на низьку готовність українських підприємств до роботи за усталеними правилами розвинених ринків. Окрім того, закордонні контрагенти можуть ставити українських виробників "в один ряд з китайськими виробниками", тим самим невиправдано знижуючі очікувану ціну за продукцію.
Українські компанії часто не мають пізнаваного бренду та належної репутації на розвинених ринках; їхні бізнес-процеси недостатньо структуровані, що знижує розуміння бізнесу іноземним партнером; системи контролю не гарантують стабільної якості; персонал не має достатньої кваліфікації в експортному менеджменті або не розуміє загальної стратегії виходу на зовнішні ринки і через це його дії є нераціональними; алгоритми роботи з запитами чітко не визначені і через це потенційний партнер змушений занадто довго чекати відповіді; база постачальників є ризикованою; компанія надто залежна від політичної коньюнктури; компанія ще не мала досвіду співпраці з відомими міжнародними гравцями; дії компанії не демонструють наявності стратегічного підходу до розвитку бізнесу … “економічна розвідка” потенційного партнера доволі швидко визначає критичну масу слабких сторін, що призводить до відмови від співпраці.
З метою визначення “вузьких місць”, складання стратегічного плану експортного розвитку і підвищенню експортної спроможності я пропоную проведення експортного аудиту вашої компанії. Це дасть змогу оцінити компанію очима потенційних партнерів. Я також також виконую первинний “зріз” зовнішнього середовища для вашої товарної лінійки/сегменту.
Усі результати аналізу викладаються у аналітичному звіті, що передається вам. Звіт включає:
1. Складений детальний "портрет", який допоможе належно представити себе на сайті, на електронних бізнес-платформах, у листах, у інформаційних матеріалах. Представлення такої інформації у зрозумілому і цікавому форматі часто недооцінюється українськими підприємствами у стосунках з західними закордонними партнерами. Але насправді, подібний опис є важливим моментом у процесі пошуку і відбору партнера. У цьому блоці надається структурована інформація стосовно: історії компанії; підходів до ведення бізнесу; сегментів ринку, на яких спеціалізується компанія; особливостей товару, виробничого процесу, маркетингу тощо; бажаної формули розрахунків; підходів до ціноутворення; корпоративного бренду, репутації та інших аспектів.
2. Комплексну діагностику компанії на предмет готовності до експорту на розвинені ринки – у першу чергу на ринки ЄС.
3. Персоніфіковані рекомендації щодо системного підвищення експортного потенціалу і експортної спроможності, стратегічного розвитку бізнесу. Це включатиме усі значимі для експорту і налагодження довготермінових стосунків аспекти ведення бізнесу.
4. Визначення потреб у інвестиціях або змінах у виробничому, управлінському, фінансовому та інших аспектах діяльності компанії.
5. Необхідні акценти у маркетингу та просуванні продукції на експорт.
6. Можливі варіанти та моделі роботи на зовнішніх ринках (в ЄС).
7. Первинну ідентифікацію цільових ринків у ЄС, їх сегментацію, підбір B2B каталогів і торгових майданчиків, опис ключових контактів та точок входу, опис трендів, торгової статистики і електронних платформ, що є доцільними для налагодження необхідних контактів та пошуку партнерів.
Аудит складається з кількох етапів і включає:
- детальну екскурсію по компанії (виробництво, офіс, склад тощо. В разі складностей - великої відстані до компанії, неготовності оплачувати подорож - цей пункт можна опустити);
- глибоке інтерв'ю з керівником/власником (за потреби, проводяться додаткові інтерв'ю з іншими керівниками компанії та персоналом);
- аналіз статистичної інформації та інформації про ринкові тенденції з метою визначення імовірних цільових ринків в межах Єдиного ринку Європейського Союзу;
- отримання додаткової технічної та маркетингової інформації від Замовника та партнерів консультанта на теренах Європейського Союзу (за потреби);
- сегментація потенційних ринків та визначення характеристик окремих сегментів.
Інформація в аналітичній записці викладається українською або англійською мовою - на вибір замовника. Аналітична записка по результатах аудиту слугує базисом для проведення стратегічної сесії та формування стратегічного плану експортного розвитку. Стратегічна сесія може бути проведена, а стратегійний план розроблений на другому етапі. Він матиме таку орієнтовну структуру:
1. Представлення бізнесу, бізнес-середовища та цілей
1.1 Візія, місія та цінності
1.2 Охоплення стратегічного бізнес-плану
1.3 Введення у бізнес
1.4 Аналіз бізнесу
1.5 Цілі
2. Представлення стратегії
2.1 Стратегічні напрямки та ключові сфери діяльності
2.2 Фінансовий звіт та додаткове фінансування
3. Виконання плану (включно з планом дій)
Якщо вас цікавить послуга з експортного аудиту, проведення стратегічної сесії та розробка стратегічного плану експортного розвитку, прошу писати мені на електронну пошту oleh.myroshnichenko@gmail.com з поміткою у назві листа "Експортний аудит".
Українські компанії часто не мають пізнаваного бренду та належної репутації на розвинених ринках; їхні бізнес-процеси недостатньо структуровані, що знижує розуміння бізнесу іноземним партнером; системи контролю не гарантують стабільної якості; персонал не має достатньої кваліфікації в експортному менеджменті або не розуміє загальної стратегії виходу на зовнішні ринки і через це його дії є нераціональними; алгоритми роботи з запитами чітко не визначені і через це потенційний партнер змушений занадто довго чекати відповіді; база постачальників є ризикованою; компанія надто залежна від політичної коньюнктури; компанія ще не мала досвіду співпраці з відомими міжнародними гравцями; дії компанії не демонструють наявності стратегічного підходу до розвитку бізнесу … “економічна розвідка” потенційного партнера доволі швидко визначає критичну масу слабких сторін, що призводить до відмови від співпраці.
З метою визначення “вузьких місць”, складання стратегічного плану експортного розвитку і підвищенню експортної спроможності я пропоную проведення експортного аудиту вашої компанії. Це дасть змогу оцінити компанію очима потенційних партнерів. Я також також виконую первинний “зріз” зовнішнього середовища для вашої товарної лінійки/сегменту.
Усі результати аналізу викладаються у аналітичному звіті, що передається вам. Звіт включає:
1. Складений детальний "портрет", який допоможе належно представити себе на сайті, на електронних бізнес-платформах, у листах, у інформаційних матеріалах. Представлення такої інформації у зрозумілому і цікавому форматі часто недооцінюється українськими підприємствами у стосунках з західними закордонними партнерами. Але насправді, подібний опис є важливим моментом у процесі пошуку і відбору партнера. У цьому блоці надається структурована інформація стосовно: історії компанії; підходів до ведення бізнесу; сегментів ринку, на яких спеціалізується компанія; особливостей товару, виробничого процесу, маркетингу тощо; бажаної формули розрахунків; підходів до ціноутворення; корпоративного бренду, репутації та інших аспектів.
2. Комплексну діагностику компанії на предмет готовності до експорту на розвинені ринки – у першу чергу на ринки ЄС.
3. Персоніфіковані рекомендації щодо системного підвищення експортного потенціалу і експортної спроможності, стратегічного розвитку бізнесу. Це включатиме усі значимі для експорту і налагодження довготермінових стосунків аспекти ведення бізнесу.
4. Визначення потреб у інвестиціях або змінах у виробничому, управлінському, фінансовому та інших аспектах діяльності компанії.
5. Необхідні акценти у маркетингу та просуванні продукції на експорт.
6. Можливі варіанти та моделі роботи на зовнішніх ринках (в ЄС).
7. Первинну ідентифікацію цільових ринків у ЄС, їх сегментацію, підбір B2B каталогів і торгових майданчиків, опис ключових контактів та точок входу, опис трендів, торгової статистики і електронних платформ, що є доцільними для налагодження необхідних контактів та пошуку партнерів.
Аудит складається з кількох етапів і включає:
- детальну екскурсію по компанії (виробництво, офіс, склад тощо. В разі складностей - великої відстані до компанії, неготовності оплачувати подорож - цей пункт можна опустити);
- глибоке інтерв'ю з керівником/власником (за потреби, проводяться додаткові інтерв'ю з іншими керівниками компанії та персоналом);
- аналіз статистичної інформації та інформації про ринкові тенденції з метою визначення імовірних цільових ринків в межах Єдиного ринку Європейського Союзу;
- отримання додаткової технічної та маркетингової інформації від Замовника та партнерів консультанта на теренах Європейського Союзу (за потреби);
- сегментація потенційних ринків та визначення характеристик окремих сегментів.
Інформація в аналітичній записці викладається українською або англійською мовою - на вибір замовника. Аналітична записка по результатах аудиту слугує базисом для проведення стратегічної сесії та формування стратегічного плану експортного розвитку. Стратегічна сесія може бути проведена, а стратегійний план розроблений на другому етапі. Він матиме таку орієнтовну структуру:
1. Представлення бізнесу, бізнес-середовища та цілей
1.1 Візія, місія та цінності
1.2 Охоплення стратегічного бізнес-плану
1.3 Введення у бізнес
1.4 Аналіз бізнесу
1.5 Цілі
2. Представлення стратегії
2.1 Стратегічні напрямки та ключові сфери діяльності
2.2 Фінансовий звіт та додаткове фінансування
3. Виконання плану (включно з планом дій)