вівторок, 2 червня 2015 р.

Історія успіху «SKF Україна» в ЄС, автор: Мая Голуб

31.05.2015, 19:45      Мая Голуб      Переглядів: 134

Щоб бути успішним в Європі, спочатку потрібно багато працювати і досягати високих результатів на батьківщині. Яскравий приклад - Публічне акціонерне товариство «SKF Україна» з Волині, де виробляють підшипники для вантажних автомобілів та сільськогосподарської техніки. Українські товари європейської якості використовують такі всесвітньо відомі торгові марки, як «MAN», «Volvo», «Меritor» , « Isuzu», «Hino» та інші.
Підприємство «SKF Україна» знаходиться в самому Луцьку. Тут в Радянському Союзі був побудований підшипниковий завод. Нині завод виглядає як цілком європейське підприємство.
Генеральний директор АТ "СКФ Україна" Володимир Цибульський. Фото автора.
Генеральний директор АТ «СКФ Україна» Володимир Цибульський працює на підприємстві з моменту його заснування, уже 38 років. Пройшов шлях від майстра цеху до генерального директора.
«Після розпаду Радянського Союзу завод був трансформований із державної форми власності в акціонерну. 15 січня 1998 року транснаціональна компанія SKF офіційно була зареєстрована, як власник 82 % акцій Луцького підшипникового заводу. На сьогодні СКФ володіє 99,89% акцій нашого підприємства», - розповідає Володимир Цибульський.
Товари SKF, вироблені в Україні, постачають в 40 країн світу. Найбільше експортують в Німеччину, Італію, Швецію, Бразилію, США, Японію.
- Коли вирішили виходити на ринки ЄС?
- Нам значно легше, ніж будь-якій українській компанії, бо ми є частиною глобальної корпорації, яка працює більше 100 років на світовому ринку
Продажі чи поставки здійснюються по каналах продаж головної компанії. СКФ нас купила в 1998 році. Але до 2007 року ми не відповідали вимогам стандартів СКФ і тому продукція маркувалася під нашим попереднім брендом «LBP» . Зараз ми відповідаємо всім європейським вимогам. На заводі діє система забезпечення якості виробництва підшипників, що відповідає вимогам европейських стандартів EN ISO 9002.
На початку 2000-х років мали велику фінансову підтримку від головної компанії. Сьогодні достатньо власних коштів для інвестиційних вкладень.
- А коли вийшли на ринки в ЄС? 
- Починаючи з 2007 року ми добилися права змінити назву на «СКФ Україна»і отриматли право на маркування продукції брендом SKF.Спочатку вийшли на ринок Німеччини. Там найбільше виробляється вантажних автомобілів. Продукцію продаємо в країни Західної Європи, в країни Північної та Південної Америки, Азії, Японію та інші країни за межами СНД. На сьогоднішній день продажі в країни колишнього Радянського Союзу зменшуються, а в ЄС і в Америку зростають.
Фото надане СКФ.
- Як вплинула на підприємство поточна криза?
Психологічно це відобразилось на працівниках. Люди переживають за майбутнє держави, власне і своєї родини. В нас 19 чоловік було мобілізовано. Але зараз частина вже повернулася. З точки зору розвитку підприємства, то на цей рік «заморожено» капітальні інвестиції. Головна компанія дуже виважено відноситься до того, щоб вкладати гроші в розвиток. Боюсь, що до стабілізації ситуації на Сході України серйозних нових інвестицій не буде. Але ті проекти, які вже затверджені раніше продовжуються. В головній компанії постійно стежать за ситуацією в Україні.
- Як допомогла девальвація гривні?
- Для нас девальвація сприяла росту обсягів продажу і збільшення наших прибутків, а отже і сплачуємо більше податків у зв’язку з цим.
- Як плануєте далі розвивати підприємство?
- Важко говорити в довгостроковій перспективі.Минулий рік був найкращий в історії заводу з точки зору обсягів продажу. Вперше перетнули межу 1 мільярд (було 1 мільярд 65 мільйонів). І отримали чистого прибутку після сплати податків – 167 млн. гривень. Уже в цьому році за чотири місяці у нас продажі склали 520 млн. гривень. Це краще,ніж в минулому році. Прибуток склав 137 мільйонів після сплати податків. Для області, міста ми надзвичайно корисне підприємство, бо є одиним з кращих платників податків, як в регіоні так і в Україні.
- Наскільки стандарти якості ЄС відрізняються від українських?
- Вимоги вищі. Це технічні вимоги до гарантованого терміну ресурсу використання. Наприклад для підшипників - це певна кількість годин безперебійної роботи без заміни. Крім того це такі параметри, як безшумність в роботі та інші технічні параметри. І обов`язково наявність сертифікованих систем менеджменту якості, навколишнього середовища. У нас з цим проблем нема. Адже креслення і технології ті ж самі що використовуються всіма заводами глобальної компанії.
Фото надане СКФ.
- Що можете порадити підприємствам, які тільки планують вийти на ринок ЄC?
- Якщо не сертифікована система менеджменту якості, вони обов`язково повинні це зробити. І чітко дотримуватись вимог. Повинна бути висока культура управління, повинні використовувати інструменти управління, як «Lean-production та 6 sigma», чого в Україні дуже мало.
На першому місці – охорона праці. Люди приходять, щоб працювати і заробляти гроші для своєї родини, а не для того щоб травмуватись.
Ключова турбота в нас поділяється на турботу про бізнес, про працівників, навколишнє середовище, збереження природи і про місцеві громади.
Має бути висока культура виробництва соціальна відповідальність перед державою і своїми працівниками. Повинні бути сертифіковані системи менеджменту навколишнього середовища та охорони праці. Якщо це все зробити, то проблем із експортом в ЄС не буде. Має бути і відповідний дизайн продукції і якісна упаковка. Треба, щоб була система електронного документообігу. Без IT-cистеми хороших можливостей не буде.
- Як вплинула війна Росії з Україною на експорт ?
- Ми значно зменшили експорт і потихеньку зводимо до мінімуму. В цілому, Росія і її керівництво для нас є агресором.
- Що треба зробити, щоб інвестори хотіли приходити сюди і працювати? Їх лякає і корупція, нестабільність у політичній ситуації. 
- СКФ Україна, як компанія, не зіштовхувалися з проблемами корупції. Чиновники боятьсявід нас, як керівників іноземної європейської компанії вимагати хабарі.Зі своїми працівниками ми проводимо спеціальне навчання для протидії корупції. Навіть якби це було вигідно для підприємства, працівники не мають права вступати в будь-які корупційні відносини. Ми з цими проблемами не стикаємось.
- В Україні є ця проблема. Як її побороти?
- По перше, мають бути прозорі всі процедури в галузі державних закупівель. І я не згоден з тим, що зробив теперішній уряд, звів зарплату державних службовців до мінімуму. Для людей, які мають відношення до державних коштів, мають бути високі заробітні плати. Те що зробив уряд, це не економія, а лишня стимуляція до пошуків додаткового заробітку. По-третє, на факти корупції має бути реакція суспільства.
Володимир Цибульський переконаний, що інвесторів потрібно залучати, бо вони створюють нові робочі місця, покращують економічну ситуацію в регіоні. На його думку, краще дешевше продати збиткове, або непрацююче підприємство іноземному інвестору з серйозної корпорації, аніж все буде просто пропадати.
Матеріал підготовлено в рамках Інформаційної кампанії «Сильніші разом!».
Джерело матеріалу: http://4vlada.com/blogs/974/43389