В рамках участі у конференції “Формування нової економіки Донбасу”, зустрівся з представниками кластера підприємців-керамістів “Керослав” у Слов’янську. У кластері багато керамічних компаній, адже район Слов’янська здавна славиться своєю керамічною сировиною.
Говорили про те, як будувати легенду, бренд і репутацію компанії для цілей експорту, як виходити на зовнішні ринки - наразі найбільш цікавим вбачається шлях розбудови експортних ланцюгів через вже існуючі потужні міжнародні волонтерські мережі та діаспору за кордоном.
Серед ключових перепон для експорту на зовнішні ринки члени асоціації зазначають брак необхідної упаковки для товару (наприклад, у випадку виробництва пляшок) та потребу у знаходженні потенційних партнерів і покупців за кордоном. За великим рахунком, цим компаніям дуже бракує маркетингової складової у бізнесі. Сподіваюсь, що принаймні частину цих функцій зможе узяти на себе новостворена “Спілка виробників художньої кераміки Слов’янська”. Оскільки питань та інтересу до спілкування виявилося більше, ніж очікувалося, я додатково провів робочу консультаційну зустріч з членами кластеру-власниками керамічних малих підприємств: Микола Роїк, Євген Павленко, Олександ Семенець, Мазанков Віталій. Це активні, принципові і патріотичні люди, що не опускають рук навіть у найтяжчих ситуаціях, не жаліються, а займаються своєю справою і шукають шляхів для розвитку там, де вони живуть - на українській землі.
|
Інформаційний буклет керамічного кластеру
|
|