Миронівський хлібопродукт є достатньо великою компанією і має достатні “м’язи", щоб “створювати конкурентний дискомфорт” учасникам ринків - особливо у невеликих країнах на кшталт Нідерландів. Очевидно, це і стало першопричиною публічних звинувачень компанії у тому, що її товар не відповідає
європейським вимогам до продукції - дивіться інтерв’ю з Головою Голандської асоціації птахівників.
Джерело слайду: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/Florida_chicken_house.jpg |
європейським вимогам до продукції - дивіться інтерв’ю з Головою Голандської асоціації птахівників.
Заяви асоціації обґрунтовані не лише бажанням збереження високої якості продукту для споживачів, але і банальною потребою у виживанні на традиційному і звичному для себе ринку. Вплив таких заяв на ставлення до нашої країни та до українських компаній залежиме від того, наскільки професійно МХП реагуватиме на цю ситуацію, наскільки швидкою та адекватною буде реакція українських дипломатів та посадовців у відстоюванні репутації національного виробника.
Почнемо з того, що розміщення на ринку продукції, що не відповідає обов’язковим вимогам ЄС, заборонене і загрожує виробнику серйозними санкціями. "Недотримання МХП стандартів" є не лише його відповідальністю, але і турботою регуляторних органів України та Нідерландів, яким належить контролювати відповідність продукції МХП європейським вимогам. Отже, якщо вірити твердженням існуючих гравців ринку, то регуляторні органи Нідерландів банально не виконують свою функцію - навіть в умовах відкритості інформації щодо “гріхів” українського виробника. Така гіпотеза не виглядає реалістичною в країні з розвиненою економікою та верховенством права.
МХП варто було б опрацювати в т.ч. сценарій захисту честі та ділової репутації і вимагати публічного спростування звинувачень гравців ринку стосовно невідповідності продукції вимогам ЄС.
Говорячи стратегічно і з прикидкою на майбутнє, перед "масовим заходом" на іноземний ринок зі своїм продуктом, а тим більше зі своїми активами, великому українському бізнесу необхідно проводити комплексну роботу, яка б включала не лише вивчення ринку, як такого: смаки споживачів і сегменти споживання, канали продажу, рівні цін тощо, але і імовірну реакцію на "нового гравця" з боку існуючих гравців та можливі важелі тиску, які вони будуть задіювати. Це потребує залучення до роботи не лише маркетолога, але і спеціалістів по зв'язках з громадськістю, спеціалістів по зв'язках з урядовими структурами у країні цільового ринку - в роботі потрібен елемент цивілізованого лобіювання власних бізнес-інтересів.
Варто уважно вивчити закиди голандської асоціації і підготувати належну комунікацію/офіційний прес-реліз компанії, який би у зрозумілій формі подав фактаж по кожному закиду. МХП варто зробити комунікаційні акценти на тому, що його присутність на ринку не суперечить правовому полю Нідерландів та нормам Угоди про асоціацію, що він діє згідно до норм чесної конкуренції, що він є сумлінною компанією і розраховує на справедливе та недискримінаційне ставлення з боку офіційної влади. Якщо голандські або європейські регулятори матимуть сумніви щодо відповідности продукції МХП обов'язковим вимогам, компанії варто бути достатньо відкритою і проактивною у наданні вичерпної інформації з цього питання! Будь-яка інша лінія поведінки може стати серйозною помилкою!