вівторок, 3 січня 2017 р.

Рекомендоване читання: "Продавець взуття", книга засновника Nike

Джерело: https://www.amazon.com/
Shoe-Dog-Memoir-Creator-Nike/dp/
1501135910/ref=sr_1_1?ie=UTF8&
qid=1483386374&sr=8-1&keyword
s=shoe+dog
Книга Філа Найта, пристрасного бігуна, засновника і виконавчого директора корпорації Nike, занурить вас у історію народження великої транснаціональної корпорації. Вражаюче відверта, щедро приправлена нездоланним і всюдисущим гумором, ця книга дала мені розуміння того, як будуються зв'язки у міжнародному бізнесі і як органічно будуються у бізнесі команди-переможці. Злет Nike є прекрасним прикладом того, як великі мрії і великі ідеї можуть капіталізуватися у суми з багатьма нулями. 


Найдорожчим активом компанії стає культура, яка своєю чергою є похідною від внутрішнього світу власника/засновника/директора.

"Shoe Dog" - це історія пертурбацій, поразок і злетів компанії, групи людей, об'єднаної спільним бажанням рости експоненційно і щорічно подвоювати продажі у ситуаціях хронічного браку обігових коштів і проблем з банками. 

Откровення Філа дійсно вражають - від подробиць про його думки, коли він будучи університетським викладачем закохався у свою студентку і до деталей крадіжок комерційної інформації у бізнес-партнера з Onitsuka Tiger. Певною мірою це також і книга-сповідь.

До речі, назва компанії походить від імені давньогрецької богині перемоги Нікі, про яку Філ дізнався під час своєї навколосвітньої подорожі у 1960-х роках. 

Найкі, давньогрецька богиня перемоги,
Джерело: https://www.flickr.com/photos/
kudumomo/17307179623
Після прочитання книги я відчув у собі дві речі: 

(1) захоплення брендом Nike, 
(2) бажання купити кросівки Nike і намотувати у них нескінченні бігові кола :) 

Я також відчув наскільки неоціненно важливим у бізнесі може бути рівноправний зв'язок з людьми великих досягнень - так, як це вдавалося Філу Найту. 

Якщо говорити про Nike, то напевно найуспішнішим прикладом співпраці компанії з атлетами є контракт з видатним баскетболістом Маклом Джорданом. У 2010 році (через 7 років після того, як Джордан скінчив свою кар'єру у великому спорті) продажі під брендом Jordan Brand (суббренд Nike) сягнули 1 млрд. дол.!

Останні сторінки книги занурять вас у бачення людини, яка дивиться назад - на прожите життя і на членів своєї мегауспішної команди. Я відчув, що Філ намагається передати якомога більше частинок своєї життєвої мудрості тим, хто понесе вогонь життя і досягнень далі - уперед. Я також відчув присмак філантропічних поглядів Уорена Бафета та Біла Гейтса. 

Книга була опублікована у 2016 році і стала минулорічним лідером продажів серед книг по бізнесу на Амазоні. Для тих, хто бажає придбати, прошу на Амазон https://www.amazon.com/Shoe-Dog-Memoir-Creator-Nike/dp/1501135910/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1483386374&sr=8-1&keywords=shoe+dog

А українською мовою книгу можна придбати від видавництва Наш Формат. Книжку у перекладі назвали "Взуття-буття" http://nashformat.ua/catalog/knygy/biznes_1/kniga_vzuttya_buttya_stor_ya_nike_napisana_zasnovnikom_f_l_nayt/