Photo by Thomas Ulrich, https://flic.kr/p/8Aee6i |
Коли ми говоримо про сильні компанії, то зазвичай маємо на увазі високу якість продукції, достатність фінансових ресурсів, професіоналізм персоналу. Безсумнівно, такі атрибути є дуже важливими для стабільного та довготривалого ведення бізнесу. Але усе ж цього часто не достатньо для того, щоб "пробивати" ту стіну недовіри і несприйняття, яка існує поза західними кордонами України до українського бізнесу.
Візуальна ідентичність бренду не є панацеєю від усіх іміджевих проблем, але за умови ретельного опрацювання, вона одразу поставить вас на щабель вище великої кількості конкурентів, що не переймаються "нематеріальними активами" у веденні бізнесу. Тоді як корпоративне лого є "обличчям" вашого бренду, інші елементи ідентичності є вашим "взуттям, зачіскою, одягом і стилістикою".
Важливо розуміти, що і лого, і стилістика не можуть бути розроблені без вашої безпосередньої і активної участі у цьому процесі, без надання зворотнього зв'язку спеціалісту, що розроблятиме елементи корпоративної ідентичності. Бо в кінцевому підсумку елементи ідентичності мають знаходити внутрішнє схвалення у вас самих.
Але така робота не може будуватися просто на тому, "що подобається". Вона базується на усвідомленні того, у чому полягає місія вашої компанії, якими є її дійсні цінності, як позиціонується продукт вашого бізнесу і чим він відрізняється від інших.
Позиція власника компанії тут є ключовою. Водночас, ці елементи не можуть бути лише відображенням бачення власника бізнесу. Радше, вони мають становити консолідовану (не плутати з компромісною) позицію тієї групи людей, що складають костяк, основу бізнесу вашої компанії. В іншому випадку це буде лише порожнім фасадом, який не додасть цінності вашій компанії.
"Витягнути" базову інформацію для формулювання місії, цінностей та перспективного бачення бізнесу можна шляхом проведення інтерв'ю з власниками та топ-менеджментом компанії і постановки цілеспрямованих питань. Згодом, робочі формулювання можна утрясти під час корпоративного мозкового штурму. Успішною таку роботу можна вважати тоді, коли кожна особа, що приймає рішення буде відчувати внутрішній резонанс з місією, цінностями та перспективним баченням, яке прийняте у компанії.
Після цього у вас буде достатньо базового матеріалу, щоб замовити розробку елементів візуальної ідентичності бренду спеціалізованому дизайнеру.
Якими ж є такі елементи?
- Корпоративний шрифт
Деанна Дебара (Deanna deBara) з ресурсу 99designs.com пропонує розглядати 4 групи шрифтів для візуальної ідентичності бренду:
- шрифти з засічками (serif fonts, напр. Times New Roman або Garamond) представляють класичну типографію і підходять для позиціонування бренду, як надійного, традиційного і "ретро".
- шрифти без засічок (sans serif fonts, напр. Helvetica або Franklin Gothic) - це символи з закругленими краями і без "якоря" як у випадку шрифтів serif. Ці шрифти дають більш згладжене, сучасне відчуття бренду.
- рукописні шрифти (script typography) подібні до написання курсивом від руки - Allura або Pacifico. Вони чудово додають розкішність або жіночість до вашого бренду.
- шрифти монітора є окремою лігою. Кожен з них має спеціалізований елемент - незвичну форму букв, контури, затінення або більш художні/рукописні краї (подумайте про шрифт lightening bolt - "блискавки-стріли" групи Metallica). Цей шрифт допоможе створити ідентичність бренду, яку люди довго не забуватимуть.
- корпоративні кольори
- форми (квадрати, прямокутники, трикутники ...)
- корпоративне лого
- веб-сайт, який має узгоджуватися за елементами ідентичності бренду
- пакування продукції
- бізнес картки
- дизайн електронних листів
Більш детально про усі ці елементи ідентичності ви зможете дізнатися з чудової публікації Deanna deBara "What is brand identity? And how to design and develop a great one". У тексті є посилання на додаткові статті - користуйтеся ними. А унизу можна підписатися на 7-денну розсилку, яка "проведе" вас усіма етапами створення візуальної ідентичності бренду!
А окрім того, сайт 99designs.com є чи не найбільшою краудсорсинговою дизайнерською платформою в Інтернеті. Там, за посиланням https://99designs.com/designers/search ви зможете пошукати дизайнера, який спеціалізується на вашій галузі/продукті і напевно допоможе вам у створенні гідної корпоративної візуальної ідентичності.