Протягом останнього року на Прикарпатті зменшився обсяг експорту до Російської Федерації з 22% до 9% та на 50% збільшився – до країн ЄС. Наші підприємці не завжди готові відповідати євростандартам та вимогам європейського ринку. В Івано-Франківську для експортерів організували семінар зі стратегічного розвитку бізнесу.
Семінар "Розбудова експорту до ЄС. Інституційна підтримка експортерів, стандарти та вимоги" ініціювала Івано-Франківська ОДА спільно з юридичною компанією "Моріс Груп".
Директор департаменту міжнародного співробітництва, євроінтеграції та розвитку туристичної інфраструктури Івано-Франківської ОДА Дмитро Романюк зазначив, що з 1 січня перед прикарпатськими підприємствами відкрились колосальні можливості, оскільки почала діяти зона вільної торгівлі.
Зараз на експорт працюють близько 50 підприємств у галузях машинобудування та виробники сировини для вирощування сільськогосподарської продукції.
"Наша ціль полягає у тому, щоб надати можливість підприємцям, які здійснюють експорт, розширити можливості і ефективність експорту. Для суб’єктів підприємницької діяльності, які мають потенціал, які виробляють продукцію, але ще не здійснюють експорт, надати їм можливість робити це до країн Європейського Союзу", – зазначив Дмитро Романюк.
Тренер і консультант з питань експорту Олег Мірошниченко розповів про перешкоди, які стають на шляху українських підприємців, які планують вийти на ринки ЄС.
"Українським підприємцям не вистачає прагматизму, системності. Наприклад, люди можуть інвестувати в нові виробничі потужності і недостатньо інвестувати в розбудову експортних каналів, налагодження зв’язків з іноземними партнерами. На мою думку, ключовою проблемою є культурні розриви. На Західній Україні вони теж є, але не такі помітні. У Центрі та на Сході брак розуміння стандартів європейської бізнес-культури підкладає велику свиню. Навіть якщо і ми, і вони розмовляємо англійською мовою, ми по-різному думаємо – ми думаємо сьогоднішнім днем, а вони думають на перспективу. Ми звикли отримувати швидкі гроші, а вони звикли інвестувати. Таким чином у нас сформувалися різні інтереси та різні пріоритети. І коли нема їх перетину, відповідно нема місця для бізнесу", – розповів Олег Мірошниченко.
Сьогодні перед бізнесменами-новачками, які планують виходити на європейські ринки, постає ще одна велика перепона – де-факто українсько-російська війна та економічна ситуація, пов’язана з нею. Відштовхує іноземних партнерів і корупція в Україні. "Ви повинні бути готові до цього і ви не можете опустити голову, сказати: "Так, у нас війна" і кудись піти", – наголосив тренер.
Він радить не здаватися і чітко пояснювати потенційним партнерам географічні особливості місцезнаходження підприємства, а ключовим моментом має стати розбудова власної доброї репутації.
"У нас живуть з сьогодні на сьогодні. Можливо, сьогодні я вас обману, зароблю копійчину, а завтра обману когось іншого. Там так не вийде, там ринки надзвичайно прозорі. Ваша репутація – це пан або пропав. Якщо ви підписали контракт, то кров з носа його треба виконувати незалежно від того, вигідно це чи ні", – зазначив Олег Мірошниченко.
Керуючий партнер юридичної компанії "Моріс Груп" Андрій Романчук каже, що експортна діяльність як для підприємців, так і для юристів є новим пріоритетом, тому важливо правильно вибудувати відносини.
Джерело: http://kurs.if.ua/news/prykarpatskym_pidpryiemtsyam_rozpovily_pro_perspektyvy_eksportu_produktsii_do_yes_36940.html"Я вважаю, що головна проблема не лише України, а й інших країн, які наближаються до відносин з Європейським Союзом, – це певний страх почати цей процес. Коли його налагодити один раз, він працюватиме в регулярному режимі. Я би не говорив про колізії юридичного характеру тому, що законодавство Європейського Союзу, особливо яке стосується оподаткуваннячи юридичних відносин, розвивається. Українське законодавство у сфері корпоративного права теж динамічно розвивається. Колізій як таких немає. Крім того, європейське законодавство в Україні активно адаптовується", – констатував Андрій Романчук.