Як вийти на ринки Європейського союзу? Панельна дискусія на таку тему відбулася у Житомирі. На прикладах історій успіху експерти розповідали представникам місцевого бізнесу про можливості та шляхи підкорення ринку ЄС.
«Ринок ЄС називають Single European Market, але це також певна омана. З одного боку це один ринок, а з іншого - це 28 різних ринків.
Тому що різні мови, відмінні культурно-ментальні характеристики. Якщо ви хочете експортувати одяг, литовкам підходить наша гама, але трішки спокійніша, у француженок щось буде своє, іспанки оберуть більш яскраву гаму, більш відверту. Різні географічні і кліматичні умови. Якщо це якийсь електричний виріб, вам потрібно враховувати, при яких температурах він буде працювати, які там будуть перепади і так далі.
Тому що різні мови, відмінні культурно-ментальні характеристики. Якщо ви хочете експортувати одяг, литовкам підходить наша гама, але трішки спокійніша, у француженок щось буде своє, іспанки оберуть більш яскраву гаму, більш відверту. Різні географічні і кліматичні умови. Якщо це якийсь електричний виріб, вам потрібно враховувати, при яких температурах він буде працювати, які там будуть перепади і так далі.
Казати, що у мене є стратегія для виходу в Європу - це не той рівень глибини. Для єдиного європейського ринку для ЄС ви можете думати про певні сертифікати, про певні вимоги, які є обов’язковими, а якщо говоримо про маркетингові стратегії, вони мають бути однозначно пристосовані для конкретних ринків.
Для того, щоб бути успішним експортером, потрібно мати високу якість бізнесу. Якщо компанія є успішною на ринку України, це вже значна передумова для виходу на зовнішні ринки. Якщо ви продаєте системно на українському ринку, значить, ви системно працюєте з постачальниками, ви маєте налагоджені канали збуту, значить, ви розумієте, як робиться системний бізнес. Ви повинні любити свій бізнес, повинні любити справу, яку ви робите, і це людина має відчути. Тому що в цьому випадку ви можете зробити щось особливе, надзвичайне», - розповів тренер і консультант з питань експорту на європейські та міжнародні ринки Олег Мирошніченко.
Учасниками зустрічі стали кілька десятків підприємців. Навіть ті, хто вже роками працює у країнах ЄС, зізнаються: вони почули багато нового.
«Тема для мене дуже цікава, тому що я цим займаюся вже 21 рік, і насправді дуже багато нового почув. Такі заходи дуже важливі. Ми йдемо в Європу, і треба знати, що вони вимагають, що вони хочуть, що для цього потрібно. Перш за все, я задоволений тим, що ті кроки, які я колись робив з заплющеними очима, ми, напевно, робили правильно. Дуже багато тонкощів ментальних, документальних, які повинні бути і про які ми не знаємо. А ще мені сподобалася фраза викладача «Сьогодні невигідно не знати англійську». Дуже сильна мотивація, і це правильно. Дуже шкода мені, що тут було мало людей. Тому що я знаю багатьох, які хотіли б це все почути, які шукають, де почути, а тут все це є», - каже засновник транспортної компанії «Лагуна» Олександр Бочковський.
Зустріч відбулася у рамках інформаційної кампанії «Будуймо Європу в Україні». Організатори мають на меті пояснити важливість реалізації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
Джерело: Житомир.info