Операційний must read на тему
змін в операційній діяльності через пандемію. Як це не дивно звучить, але в новому
укладі доторки між людьми стають розкішшю і фактором ризику. Отже, консультанти
McKinsey написали статтю з викладенням свого бачення "безконтактної
економіки" та безконтактних бізнес-моделей. Хто читає англійською і готовий до long read, прошу - Beyond contactless operations:
Human-centered customer experience, а хто бажає зекономити час без
втрати суті, пропоную екстракт-переклад головних ідей матеріалу (мої ідеї окремо
виділені курсивом) :
- Час коли можна було дозволити собі неконтрольований фізичний контакт на робочому місці відходить у минуле. Пандемічна та пост-пандемічна економіка вимагатиме різкого зменшення фізичних контактів в нашій взаємодії або принаймні свідомого контролю таких контактів
- Оновлення бізнес-моделей у сучасному контексті вимагає їхнього аналізу з епідеміологічної та вірусологічної точок зору. Це потребуватиме зміни підходів і акцентів у процесі структурування бізнесу - наприклад зниження акценту на швидкість діяльності на користь збільшенню фізичного дистанціювання.
- Той, хто зрозуміє тренд і запит на "безконтактність" у бізнесі і продукті, зможе швидше засвідчити сучасність свого бренду і його відповідність новітнім викликам і проблемам людства.
- Консультанти McKinsey пропонують новий підхід до управління під назвою IDEA, скорочення від "identify interactions, diagnose and prioritize risks, develop and execute solutions, adapt and sustain" (визначай взаємодії, діагностуй і пріоритизуй ризики, розвивай та реалізовуй рішення, адаптуй і підтримуй). Цей підхід є методологічною підтримкою у переструктуруванні і зміцненні організацій через виявлення ризиків, оцінку їхньої інтенсивності та ітеративного створення рішень для розв'язання викликів - мірою розвитку зовнішнього середовища.
IDEA пропонує чотири
кроки,
щоб допомогти бізнесу активувати безконтактні операції – від визначення ризиків до реалізації рішень.
1. Визначте взаємодії
|
2. Діагностуйте та пріоритизуйте ризики
|
3. Розвивайте та реалізовуйте рішення
|
4. Адаптуйтеся та підтримуйте
|
Визначте типи фізичної
взаємодії людей у вашому ланцюгу постачання в межах:
|
Визначте ризики,
пов'язані з кожною взаємодією, пріоритизуйте ризики на основі таких факторів,
як інтенсивність та частота взаємодій
|
Зрозумійте які типи рішень
будуть найефективнішими для вашого бізнесу і почніть їх реалізовувати
|
Працюйте по всій
організації для постійної адаптації рішень щоб вони відповідали потребам
змінюваної глобальної ситуації
|
Приклади:
·
передача паперу з рук в руки
·
спільні фізичні поверхні, яких торкаються люди
(кнопки ліфтів, ручки)
·
спільний робочий інструмент
·
перебування поруч і вдихання одного повітря
·
підписування документів інших людей вручну
Може мати сенс
складання «карт руху» співробітників та клієнтів і визначення точок та зон
перетину
|
|||
Джерело: McKinsey
& Company
|
З часом така модель може включити більше людських елементів водночас
підтримуючи безпечність та безпеку у своїй основі.
- Ступінь інтересу клієнтів щодо особистої безпечності під час взаємодії з компаніями зростає в усіх галузях. У багатьох галузях споживачі дуже суттєво збільшили використання "низькодоторкових" сервісних опцій від ресторанів і доставки їжі до онлайн-фітнесу та телемедицини. І навіть після зняття режиму самоізоляції споживачі ухвалюватимуть зважені рішення у виборі бізнесу для співпраці - навіть з тими компаніями, що довгий час були ключовими для їхнього життя.
- Мірою зростання тренду на "низькодоторковість", ступінь диференціації між компаніями знижуватиметься (усі переходитимуть на «низькодоторкові» технології). Водночас, перевагу отримуватимуть ті гравці, що зможуть диференціювати себе ще більше - через знаходження шляхів додати відчуття людського контакту до безконтактних операцій.
- Критичний ступінь довіри завойовуватимуть ті компанії, що робитимуть кроки для захисту своїх працівників та запровадження політик, що обмежують та змінюють алгоритми особистої взаємодії - на рівні працівник-працівник та працівник-клієнт.
- Компанії мають мислити ітеративно щодо рішень для запровадження безконтактних операцій. Це залежить, серед іншого, і від того скільки контакту конкретний тип споживача хоче мати, а скільки контакту ваш співробітник може безпечно надати