Книга Дафа Макдональда (Duff McDonald) "The Firm. The story of McKinsey" є важливим читанням не лише для тих, хто хоче працювати у сегменті стратегічного бізнес-консалтингу, але і для практикуючих бізнесменів.
Макдональд глибоко дослідив витоки та еволюцію одного з найгучніших брендів у світі бізнес-консалтингу - компанії McKinsey від моменту
заснування у 1926 році професором Чиказького університету Джеймсом МакКінсі (James O. McKinsey) що узагальнив та концептуалізував провідні ідеї управлінського обліку і став ідейним натхненником бізнес-консалтингу і майже до середини 2020-х, коли фірма встигла вирости у глобального гіганта і зазнати значних потрясінь у т.ч. і з огляду на проблеми з американським правосуддям у Раята Гупти (Rajat Gupta), виконавчого директора компанії з 1994 по 2003 роки, який на момент розслідування вже встиг стати біля керма фінансового гіганта Goldman Sachs.
Даф з глибиною притаманною професійним західним журналістам описує і аналізує витоки бізнес-консалтингу у США, вплив бренду McKinsey на економічний розвиток Америки, роль окремих персоналій у керівництві компанії в різні часи, алгоритми роботи McKinsey, філософію її діяльності і еволюцію її цінностей у часі, особливості росту консалтингового бізнесу - від регіонального до національного і, зрештою, до глобального з багатьма тисячами співробітників.
З книги іноді складається враження, що сьогодні McKinsey вже не є особливим іменем, що інші бренди стратегічного консалтингу вже переграли цю компанію-піонера. А втім той факт, що дотепер McKinsey виставляє клієнтам найвищі рахунки за свої послуги, є радше загальновідомим і мало кого дивує. Власне це і спричинило мій інтерес до цього імені - оповитого вигадками і захопленнями, заздрістю і втаємниченістю.
Одна з найцікавіших цитат, яку я виділив під час прочитання книги:
"Тоді як вхідна інформація та аналітичні процеси дуже варіюють, більшість моделей аналізу бізнесу намагаються досягти однієї і тієї ж мети: розбивки бізнесу на компоненти і обмірковування цього "зі свіжої перспективи". Бізнес як система постає у двох можливих ракурсах: як традиційна система орієнтована на створення продукту або на доставку цінності.
В першому випадку консультанти розбивають клієнтський бізнес на його базові компоненти: створення продукту (розробка продукту, розробка процесу), вироблення продукту (закупки, виробництво та послуга), та продаж продукту (дослідження, реклама, просування, ціноутворення та продажі і дистрибуція).
Друге стосується "цінності": обрати цінність (зрозуміти бажання, обрати ціль, визначити вигоди), надати цінність (розробка процесу продукту, закупки, виробництво, дистрибуція, послуги та ціна) і комунікації цінності (продажна інформація, реклама, просування та PR).
Усе це звучить просто - навіть банально - але кожен керівник може втратити з поля зору такі фундаментальні питання, коли він загрузає у операційній діяльності ..."
Я читав книгу англійською. Англомовну версію можна придбати для Kindle на Amazon за 14.98 USD. Книга доступна і в російському перекладі онлайн - наприклад тут або можна придбати паперовий російськомовний переклад тут. Однак якою є якість перекладу - не знаю.